سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فانوس

هتک حرمت آمریکا به قرآن

در پی اهانت نیروهای نظامی آمریکا به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن چندین جلد کلام الله مجید ، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از دولت و ملت افغانستان عذرخواهی کرد.

به گزارش ایرنا، دو سرباز آمریکایی به همراه چند نفر دیگر از نیروهای ائتلافی روز دوشنبه گذشته تعدادی از کتاب های مذهبی به ویژه چندین جلد کلام الله مجید را جمع آوری و به مکانی که زباله ها را آتش می زدند، منتقل کردند تا بسوزانند، کارگران پس از آگاهی از محتوای این کتاب‌ها، عملیات سوزاندن آنها را متوقف کردند.

مردم مسلمان افغانستان پس از اطلاع از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با راه اندازی تظاهرات گسترده ای خشم و تنفر خود را نسبت به اقدامات غیرانسانی و ضد مذهبی سربازان آمریکایی و نیروهای ناتو اعلام کردند و خواستار برخورد جدی با عاملین آن شدند.

به گزارش ایرنا، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان "فاجعه ای ناخوش آیند" است که نمایانگر احترامی که ارتش آمریکا برای مذهب مردم افغانستان دارد، نیست.

سازمان ملل متحد نیز با انتشار بیانیه ای ضمن عذرخواهی کردن از دولت و ملت افغانستان، این عمل غیرمذهبی وغیرانسانی را محکوم کرد.


نوشته شده در پنج شنبه 90/12/4ساعت 7:17 صبح توسط صبا نظرات ( ) |


Design By : Pichak

ساخت کد صوتی آنلاین